09.01.2017 | NA PROLEĆE STIŽE NOVI SUZUKI IGNIS
• Agilan motor sa 90 KS (66 kW) i 120 Nm maksimalnog obrtnog momenta, za sve nivoe opreme, s prosečnom potrošnjom od 4,6 litara na 100 km
• Kompaktan mikro SUV sa pet EuroNCAP zvezdica za bezbednost
• U ponudi i sa opcionim ALLGRIP AUTO pogonom na sve točkove i ekološki naprednim „blagim“ hibridnim sistemom SHVS


Na domaćem automobilskom tržištu početkom proleća, najverovatnije već na 53. Međunarodnom salonu automobila u Beogradu, debitovaće sasvim nova generacija Suzukijevog modela Ignis. Evropsku premijeru je imao prošle jeseni na auto salonu u Parizu, tokom januara stiže u prodajne salone u nekim zapadnoevropskim državama, a kod nas se, po najavama iz Euro Sumara, ovlašćenog uvoznika i servisera automobila i motocikala poznate japanske marke, može očekivati krajem marta, najkasnije početkom aprila.

Na evropska tržišta Ignis se u sasvim novoj formi vraća posle devet godina – prethodna generacija se, uz nekoliko međufaznih „udešavanja“, prodavala od 2000. do 2008. Sada je to takozvani gradski, mikro SUV originalnog dizajna dužine 3.700, širine 1.660 i visine 1.595 mm. Nekonvencionalno oblikovana karoserija je postavljena na novu, laku Suzukijevu mehaničku platformu s međuosovinskim razmakom od 2.435 mm. Kompaktne dimenzije omogućavaju da prečnik okretanja bude samo 9,4 m, dok visoko odstojanje od tla – od 180 mm - nagoveštava da se novi Ignis lako „bori“ sa visokim ivičnjacima, ali i sa nekim izazovima prave terenske vožnje.

Mada na prvi pogled mali, novi Ignis u unutrašnjosti nudi dovoljno komfora za pet odraslih osoba na verziji sa nedeljvom zadnjom klupom, a još više za četiri putnika, ukoliko se kupac opredeli za pojedinačno sklopiva zadnja sedišta. Za kategoriju i namenu, prtljažnik je obećavajuće zapremine: 267 litara kada su sva sedišta u funkciji a vozilo opremljeno setom za popravku pneumatika, odnosno do 1.100 litara kada su preklopljena zadnja sedišta.

Novi Ignis u svim verzijama će za sada pokretati četvrocilindarski DUALJET benzinski motor s četvoroventilskom tehnologijom radne zapremine 1.242 cm3 sa 90 KS/66 kW i maksimalnim obrtnim momentom od 120 Nm pri 4.000 obrtaja u minutu (isti agregat pokreće i novi Baleno). Dualjet tehnologiju Suzuki je prvi put predstavio upravo u 1,2-litarskom motoru (K12C) 2014. Godine - u početku u modelu Swift, a od juna 2016. se sa napravljenim preradama koristi u Balenu. Ova napredna tehnologija uključuje dvostruke injektore za ubrizgavanje goriva, kojima se postiže ekonomičnija potrošnja goriva (brizgaljke su veoma blizu usisnim ventilima što doprinosi da raspršivanje mešavine goriva i vazduha bude što finije).

Uz ovaj motor će se za većinu evropskih tržišta u početku ugrađivati samo ručni petostepeni menjač. Tako opremljen Ignis u verzijama s pogonom samo na prednje točkove postiže maksimalnu brzinu od 170, a u varijantama s pogonom na obe osovine (4x4) 165 km/h; od 0 do 100 km/h ubrzava za 12,2 sekunde (za 11,5 sekundi u varijanti s pogonom 4x4 i „blagim“ hibridnim pogonom SHVS). Nova generacija Suzukijevog mikro SUV-a prosečno troši 4,6 litara benzina na 100 km, odnosno samo 4,3 litra u „blagohibridnoj“ verziji. U kombinovanom ciklusu vožnje, fabrika deklariše emisiju ugljen-dioskida (CO2) od 104 g/km.

Igins će, poput modela Baleno, moći da se kupi i u verziji Smart Hybrid Vehicle by Suzuki - SHVS, sa „blagim“ hibridnim pogonom. Ta tehnologija koristi integrisani starter-generator (ISG) čime pomaže motoru pri svakom ubrzavanju. Takođe, tokom kočenja proizvodi regenerativnu električnu energiju, što pogonsku grupu čini efikasnijom od klasičnih, koje koriste konvencionalne alternatore. SHVS tehnologija omogućava i mirniji restart - nakon automatskog zaustavljanja motora. Idealna je za kompaktne automobila i „dodaje“ samo 6,2 kg na ukupnu masu vozila. Novom Ignisu sa pogonom na prednje točkove taj sistem pomaže da dostigne maksimalnu emisiju CO2 od 97g/km, jednu od najboljih u klasi, ali da bude i veoma ekonomičan.

Osim naprednih pogonskih sistema, novi Ignis već u startu krasi i odlična ocena za bezbednost: na prošlogodišnjem testiranju novih automobila, koje tradicionalno sprovodi ugledna evropska institucija EuroNCAP, novajlija opremljen sistemom DCBS (Dual Camera Brake Support – podrška kočenju uz pomoć dveju kamera) dobio je maksimalnih pet zvezdica.

Na novoj generaciji ovog modela primenjena je Suzukijeva tehnologija ukupne efektivne kontrole (TECT - Total Effective Control Technology), koncept koji obezbeđuje visok nivo bezbednosti pri eventualnom sudaru. Neke od funkcija uključuju fleksibilnu strukturu karoserije koja apsorbuje energiju udara pri sudaru. I čvrsta okvir kabine - noseći „skelet“ - efikasno raspršuje energiju udara. Na spisku opcione, opreme koja se doplaćuje biće i DCBS sistem, koji čine dve stereo kamere na svakoj strani unutrašnjeg retrovizora. Funkcionišu na sličan način kao ljudsko oko, pa sistemu omogućavaju da detektuje objekte ispred vozila - saobraćajne trake, kao i predmete ispred (uključujući pešake) i njihovu udaljenost. Upozorava vozača na opasnost i, ako je potrebno, punom snagom automatski aktivira kočnice.

Kupci novog Ignisa će moći da biraju između 11 boja karoserije, od kojih su tri nove. Novajlija u Suzukijevoj ponudi će, poput drugih modela iz ove kuće, moći da se poruči i u dvobojnoj kombinaciji – crnim krovom i jednom od pet drugih boja ostalog dela karoserije.