26.12.2016 | SUZUKI GSX-R1000: SPORTISTA KRALJEVSKIH MANIRA
Razvijen i napravljen praktično iz početka – sa više od 600 novih delova i komponenti Pravi ljubitelji sportskih motocikala s nestrpljenjem čekaju proleće 2017, kada će se u moto salone širom Evrope „ušetati“ sportista kraljevske „krvi“ i „manira“ – novi Suzuki GSX-R1000 šeste generacije. Stiže deceniju i po nakon pojave prvog GSX-R1000, koji je početkom milenijuma zauvek promenio klasu Sportbike motocikala. Istovremeno, šestom generacijom se nastavlja izuzetan Suzukijev uspeh: u protekle tri decenije čuveni japanski proizvođač je širom sveta prodao više od milion motocikala iz „linije“ GSX-R! Suzuki uverava da je novajlija najkompaktniji, najaerodinamičniji i za vožnju „najpodatniji“ od svih do sada napravljenih motocikala iz familije GSX-R1000, sa ravnomernijim odzivom na pomeranje ručice gasa i većom efikasnošću sagorevanja.

Osim imena koje je zadržao, projektovan je i napravljen praktično „od nule“. Na njemu je više od 600 sasvim novih delova i komponenti. Recimo, sasvim nov je aluminijumski ram, čija je masa tačno 200 kg. Nov je i pogonski agregat, nastao uz obilato korišćenje tehnologije koju je Suzuki razvio za višestruke pobednike MotoGP nadmetanja, motocikle iz familije GSX-RR. To je četvorocilindarski redni, vodom hlađeni motor zapremine 999,8 cm3, sa dva bregasta vratila u glavi i tehnologijom promenljivog vremena otvaranja ventila (Suzuki Racing Variable Valve Timing SR-VVT), koja se već afirmisala u trkačkim verzijama ovog proizvođača. Ta „fabrika“ snage proizvodi 202 KS pri 13.200 obrtaja u minutu i obrtni moment od 117,6 Nm pri 10.800 o/min, pa je GSX-R najmoćniji ikada napravljen Suzukijev dvotočkaš, s kojim samouvereno cilja da povrati krunu „kralja“ sportskih motocikala.

Znanje sa MotoGP takmičenja je takođe pomoglo u razvoju obimnog elektronskog paketa, koji čine nova inercijalna merna jedinica, kontrola proklizavanja (sa 10 radnih režima) i sofisticirani sistem za sprečavanje blokade točkova pri kočenju (ABS).

Ovaj motocikl ima Shova oslanjanje – napred su Big Piston viljuške, pozadi amortizer. Ono što ga odvaja od pređašnjih verzija je i launch control - opcija za snažniji start, kao i quick shifter u oba smera. Početkom proleća 2017. novi super motocikl GSX-R1000 stiže i u prodajne salone zvaničnog uvoznika i servisera za Srbiju, beogradskog Euro Sumara.