Klackalice ventila postavljene između ventila i bregastih režnjeva po prirodi su deblje od vrha konvencionalnih bucket podizača. Da bi se smanjilo rezultujuće povećanje ukupne visine glave cilindra, konvencionalni aluminijumski držači opruga ventila zamenjuju se tanjim, čeličnim držačima opruga ventila. Izduvni ventili su napravljeni od titanijuma umesto od čelika, nešto su manji (mere 24 mm umesto 25 mm) i lakši su (za 8,2 grama svaki). Smanjenje težine izduvnih ventila doprinosi sposobnosti motora da pouzdano okreće veći broj o/min, a nešto veći (31,5 mm umesto 30 mm) usisni ventili od titanijuma pomažu u dodavanju snage visokog broja o/min. Ali iskorišćavanje veće brzine motora i povećanje snage visokog broja o/min bez uticaja na snagu nižeg i srednjeg broja o/min predstavljali su izazov. Vremensko podešavanje ventila potrebno za veću vršnu snagu takođe smanjuje snagu srednjeg i nižeg broja o/min.
Tim za dizajn se brzo složio oko osnovnih ciljeva dizajna motora. Motor bi imao veći broj obrtaja i postigao više konjskih snaga, zadržavajući pritom odličnu snagu i pogon u niskom do srednjem opsegu. To bi bio kompaktan i lagan Inline Four, DOHC sa lančanim bregastim pogonom i četiri titanijumska ventila po cilindru postavljena pod uskim uglovima, sa većim over-square odnosom otvor/takt, višom crvenom linijom i većim odnosom kompresije. Detalji su počeli sa otvorom i taktom od 76 mm x 55,1 mm i zapreminom od 999,8 cm3. Prati ga razvodni mehanizam, razvijen u MotoGP takmičenju, koji koristi tanji zid, šuplje bregaste osovine koje pokreču lakše, okretne klackalice ventila u stilu F1. Svaka klackalica ventila je 6 grama lakša od konvencionalnog bucket podizača (10 grama naspram 16 grama), i zato što se svaka klackalica okreće na fiksiranoj osovini, pokretna masa je samo 3 grama. Lakša pokretna masa omogućava maksimalne o/min motora i povećano podizanje ventila, istovremeno poboljšavajući odziv ventila i održavajući tačnu kontrolu ventila. Svaka klackalica ventila kod GSX-R1000 je dizajnirana na osnovu klackalica korišćenih na GSX-RR MotoGP trkačkom motociklu, uključujući DLC premaz za povećanje izdržljivosti.
Šasija modela GSX-R1000 je kompaktnija i uža od šasije prethodnog modela. Inženjeri kompanije Suzuki dizajnirali su twin-spar aluminijumski obodni ram koji je 20 mm uži na najširem mestu između rogova i teži 10% manje. Izgrađen je od četiri sekcije, zavarene zajedno. Dva glavna spar dela su izgrađena pomoću unutrašnjih odlivaka i spoljnih žigova za optimizaciju torzione krutosti, i povezuju liveni deo glave upravljača/prednji deo vešalice motora sa livenim zadnjim delom koji sadrži gornje i donje zadnje nosače motora i osovinske ploče viljuške. Ram je širi za 60 mm i jači je kod zadnjih nosača motora, smanjujući vibracije.
{Showa BPF (Big Piston Front) viljuške standardnog GSX-R1000 modela nadmašuju suspenziju prilagođenu standardnim modelima koje prodaju konkurenti. Dizajn eliminiše unutrašnji sklop kertridža koji se koristi u konvencionalnim viljuškama i umesto toga koristi veći klip koji se ide uz unutrašnji zid same unutrašnje cevi viljuške. Dizajn dobro reaguje na male neravnine sa efikasnijim prigušivanjem kompresije, posebno tokom naglog kočenja na trkalištu. BPF viljuške imaju prilagodljivo prigušenje odskoka, prigušivanje kompresije i predopterećenje opruge. Showa zadnji amortizer standardnog modela radi sa progresivnim povezivanjem i prigušivanjem odskoka, a prigušivanje kompresije pri velikim brzinama i pri malim brzinama je podesivo, kao i predopterećenje opruge i visina zadnje vožnje.}
Napredni sistem elektronskog upravljanja modela GSX-R1000 uključuje povratne informacije sistema Continental Inertial Measurement Unit IMU koji prati kretanje i položaj motocikla u 6 pravaca, duž 3 ose, nagib, okretanje i skretanje. Praćenje ovih kretanja motocikala u realnom vremenu omogućava da kontrola vuče, kočenja i vožnje u krivini bude preciznija i efikasnija. Sistemi na bazi IMU modela GSX-R1000 su proizvod naprednog inženjerstva, razvijenog na MotoGP takmičenju.
Napredna karakteristika Motion Track TCS kompanije Suzuki omogućava vozaču da odabere 10 različitih nivoa intervencije kontrole vuče, u zavisnosti od uslova na putu ili trkalištu, kao i ličnih preferencija i iskustva. Režim snage i nivo TCS intervencije se može menjati tokom vožnje, sve dok je gas zatvoren. Motion Track TCS kontinuirano nadgleda brzinu prednjeg i zadnjeg točka, položaj komande gasa, položaj radilice, položaj menjača i kretanje motocikla i brzo smanjuje izlaznu snagu motora kada se otkrije ili predvidi gubitak vuče. Izlazna snaga se kontroliše upravljanjem vremenom paljenja i položajem ventila gasa.
Motion Track TCS očitava unos senzora na svake 4-milisekunde (0.004-sekunde), za precizan odziv. I korišćenjem unosa IMU (Inertial Measurement Unit), ECM može izračunati kretanje motocikla u 6 pravaca (duž 3 ose, nagib, okretanje i skretanje), za precizniju kontrolu vuče. Vozač može da bira između 10 nivoa Motion Track TCS intervencije: Režim 1 je minimalni, Režim 10 je maksimalni nivo intervencije. Režimi 1-4 dizajnirani su za vožnju trkalištem; Režimi 5-8 su dizajnirani za uličnu vožnju; i Režimi 9-10 su dizajnirani za klizave uslove puta. Režimi 1-4 omogućavaju okretanje zadnjih točkova na trkalištu, za iskusnog vozača koji preferira minimalnu elektronsku intervenciju. U režimima 5-8, Motion Track TCS interveniše ranije nego što to čini u režimima 1-4. Kada motocikl dostigne određeni nagibni ugao, sistem ublažava odziv gasa i isporuku snage za lakšu kontrolu pomoću ručke komande gasa. Kada se otkrije okretanje ili klizanje točka, sistem odmah smanjuje snagu. Režimi 9-10 dizajnirani su za klizave uslove na putu i sistem se aktivira ranije nego u drugim režimima. Instrument tabla označava koji je režim izabran, a lampica prikazuje kada je Motion Track TCS intervencija aktivna.
Sistem Low RPM Assist kompanije Suzuki nadgleda i automatski podešava broj o/min motora pri pokretanju sa zaustavne tačke ili sporoj vožnji. Sistem olakšava povlačenje sa mesta ili manevara u gustom saobraćaju ili kroz prepun parking.
Dvoprocesorski ECM takođe pokreće sistem Suzuki Easy Start jednim dodirom, i sistem praznog hoda, koji poboljšava hladni start, smanjuje emisije hladnog starta i stabilizuje prazan hod motora pod različitim uslovima, na osnovu temperature rashladne tečnosti.
Praktični sistem Suzuki Easy Start automatski pokreće motor jednim dodirom starter dugmeta postavljenog u modulu prekidača na desnoj ručki; nema potrebe da držite dugme pritisnuto dok se motor ne upali. Zahvaljujući sistemu, vozač ne mora da povuče ručicu kvačila da bi pokrenuo motor, sve dok je prenos u neutralnom položaju.
Sistem brze promene omogućava vozaču da glatko i brzo prebaci u viši stepen prenosa punim gasom, bez zatvaranja gasa. Sistem automatski prekida isporuku snage dovoljno dugo (između 50 i 75 milisekundi, u zavisnosti od podešavanja osetljivosti) da izbaci zupčanike prenosnika i omogući čisto prebacivanje u viši stepen prenosa, proizvodeći glatko, gotovo neprekidno ubrzanje. Za brže i uglađenije prebacivanje nižeg stepena prenosa bez ručnog prebacivanja ručke komande gasa ili upotrebe kvačila, sistem automatski otvara ventile gasa taman toliko da poveća broj o/min i uskladi brzinu motora sa sledećim nižim prenosnim odnosom. Sistem brze promene nadgleda takt povezivanja brzina i bregastu rotaciju brzina, kao i broj o/min motora.
GSX-R1000 prethodne generacije je osvojio mnoge trke i titule nacionalnih i svetskih šampionata širom sveta. Ali profesionalni trkači su tražili više front-end osećaja i povratnih informacija u trkačkim uslovima. Testiranje je otkrilo da bi smanjivanje rastojanja između prednje osovine i osovine viljuške moglo poboljšati sposobnost vozača da oseti šta prednja guma radi tokom oštrih krivina na trkalištu. Da bi pronašli prostor za smanjenje rastojanja od prednje osovine do osovine viljuške, inženjeri su smanjili ugao nagiba pod kojim su cilindri nagnuti od vertikale, sa 32 na 26 stepeni. To je motor učinilo kraćim od prednjeg dela glave cilindra do zadnjeg dela kartera, i obezbedilo prostor. U međuvremenu, povećanje otvora cilindra učinilo je da je sklop cilindra/glave cilindra bude nešto širi. Ali preusmeravanje prolaza za ulje u karterima učinilo je da motor postane uži za 6,6 mm na najširem mestu, što je doprinelo boljoj aerodinamici kroz manju prednju projektovanu površinu.
Suzuki GSX-R1000 dolazi uz LED far koji je kompaktniji od halogenih farova, a daje odlično osvetljenje. Instalirani na prednjem delu kućišta, LED farovi su uži i kraći, što doprinosi aerodinamici modela GSX-R. Elementi kratkih i dugih svetala su naslagani, a kratka svetla postavljena su iznad dugih svetla. LED poziciona svetla se nalaze iznad SRAD usisnih otvora sa svake strane farova modela GSX-R1000R.
GSX-R1000 dolazi uz kompletnu LCD instrumentaciju. Komandna tabla je osvetljenija i lakša za čitanje, a uključuje SDMS režim i indikatore nivoa Motion Track TCS, kao i merač goriva i očitavanja koja prikazuju trenutnu ili prosečnu potrošnju goriva, temperaturu okoline, indikator smrzavanja i podsetnike na servis. Ostale karakteristike uključuju premešteno, vidljivije svetlo za promenu i uobičajeni brzinometar, tahometar, odometar, pokazivač pređenog puta, sat, vreme kruga i prikaz temperature vode. Ostali indikatori uključuju neutralna, duga svetla, migavac i rad ABS. Indikator položaja menjača povezan je sa tačnijim magnetnim senzorom.
MOTOR | ||
---|---|---|
Naziv | GSX-R 1000 | |
Tip | 4-taktni, 4-cilindrični, vodom hlađen, DOHC | |
Kubikaža | 1000 | |
Prečnik x hod | 76 mm x 55.1 mm | |
Menjač | 6-stepeni mehanički | |
Snaga motora | 148,5 kW (202 KS) / 11.500 rpm | |
Obrtni moment | 117,6 Nm / 10.800 rpm | |
Veličina i osnovni podaci | ||
Ukupna dužina | 2.075 mm | |
Ukupna širina | 705 mm | |
Ukupna visina | 1.145 mm | |
Međuosovinski razmak | 1.420 mm | |
Udaljenost podloge | 130 mm | |
Ukupna masa | 202.00 kg | |
Visina sedišta | 825 mm | |
Oslanjanje napred | Inverted Teleskopska viljuška, spiralna opruga, uljni amortizer | |
Oslanjanje nazad | Centralni opružni član, spiralna opruga, uljni amortizer | |
Kočnice napred | Disk (dupli) | |
Kočnice nazad | Disk | |
Pneumatik napred | 120/70ZR17M/C (58W), tubeless | |
Pneumatik nazad | 190/55ZR17M/C (75W), tubeless | |
Zapremnina rezervoara | 16 l |